Direktlänk till inlägg 8 november 2007

Va .. är det november

Av Leila - 8 november 2007 22:59


Oj, helt plötsligt är det november och det har snöat. Var tog dagarna vägen?

Men visst är det mysigt med snö? Vet ... jag är lite knäpp som tycker det. Det är vad de anser här hemma i alla fall. Det innebär att man måste skotta snö och att det blir kallare. Det är vad de anser om snö.

Men visst blir det ljusare när snön ligger vit på marken. Jag känner mig piggare då också. Fast jag gillar inte snöstorm eller att det blir för kallt.

Nu regnar det ... suck .. så imorgon är det grått och trist igen.


Det var så kul att se Charlie när han kom ut på morgonen när det hade snöat under natten. Han trodde nog att han rusat ut genom fel dörr ...  ... Han luktade och luktade och såg väldigt förvånad ut. Men sen kom han på att det nog inte var så tokigt ändå. Rusade runt och lekte och glömde bort varför han ville ut egentligen.

Till helgen kommer min bror med familj och hälsar på. De skaffade en liten hund de också samtidigt som vi fick hem Charlie. Ska bli så roligt att få träffa dem och deras lilla hund. Lovar att jag ska knäppa kort och lägga upp här. Ja, om inte kameran går sönder eller något sådant ..

 
 
Jenn

Jenn

9 november 2007 13:25

Skulle innom her med en helgekram til deg,og jammen hadde hun oppdatert*ler*
Lite blogging på meg om dagen også,dagene og ukene bare springer i veg.
Men du...du er ikke knepp som tycker om snø.isåfall er jeg det og-hehe
Snør her i dag etter en natt med regn..
Ha en fin helg Leila.Kos deg med besøket.
Kram.

http://jenn-k.com/blog.htm

 
Maggan

Maggan

9 november 2007 14:52

Ja jag håller med, det blir ljusare och mysigare med snö! Det regn och trista väder vi har nu är inte ett dugg kul.... skönt man får tända ljus på kvällen och slippa se eländet ;)
Ha en fin helg! Kramisar

http://stickatovirkat.blogspot.com

 
Ulla-Britt

Ulla-Britt

10 november 2007 17:39

Hejsan Leila!
Ja vi har också fått snö och det är så vitt och fint.Det känndes nästan som julafton i morse när det var så fint.Jag har varit på en promenad och det är väldigt halt jag höll på att fara omkull. Som tur var så hade jag stavarna med mig så jag klarade mig.Nu ska jag tända ett doftljus och mysa lite.
Må så gott vännen kram U-B

http://ulla-britt.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

10 november 2007 20:56

Hej vännen!
Håller med dej, snön lyser upp. Men brr kallt och kallt. :o) Nu går det åt många ljus.
Hoppas att ni har en trevlig helg.
Stor kram från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

10 november 2007 23:14

Hejsan Bästa vännen!
Åh..tyckte han att det var roligt..
Ja Nova stod stilla en bra stund, och sedan bar det i väg i minst 100 knyck runt runt runt..Oj, vilken fart..skratt..
Det snöade rejält på Fredagen och det blev snabbt vitt.
Fick sådan lust att ta fram ljusstakar och pynt..men det är nog liiiiite tidigt..
Jo, jag var på mässan i hela 4 timmar sprang jag och Sandra runt och tittade på Papper , Blommor, och Brads..Åhhh, vad mycket fint det fanns..Och plånboken blev bra tunn...skratt..men det gör inget..Tycker visst att jag kan unna mig allt detta. Ska se om jag inte kan fota och skanna in till bloggen.
Hoppas att du mår bra. Saknar dig...Ha det nu riktigt mysigt i helgen och unna dig lite vila ...
KRAMAR: CAMILLA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leila - 30 december 2008 23:37

  Tänk att det är snart slut på detta år. När jag sitter här och tänker efter vad som hänt och vad man har gjort, så blir man förvånad över vad mycket man hinner med. Fast det känns ändå inte så  . Ibland har ju dagarna släpat sig fram, t ex när man ...

Av Leila - 30 november 2008 22:55

    I lördags kväll, så stack våran Christoffer till sin kompis. De skulle kolla lite filmer och åkte in till stan för att köpa godis. Samtidigt så skjutsade de in kompisar som skulle gå på hotellet. Det är Christoffers kompis som har körkort, han to...

Av Leila - 26 november 2008 22:59

  Våran Platon passade på att smita ut igår, när mellan grabben inte stängt dörren ordentligt. Fast enligt honom så var dörren riktigt stängd. Men Platon har ingen möjlighet att hoppa upp och få ner dörrhantaget, samtidigt som han skjuter upp dörren....

Av Leila - 24 november 2008 22:53

    Sitter här och hör hur det viner ute. Vad fort det kommer. För några timmar sedan var det i princip vindstilla. Hatar blåsten. Känner mig så liten och värnlös när det blåser mycket. När det är storm alltså. Lite blåst går an men inte dessa vinter...

Av Leila - 23 november 2008 01:04

    Tänk vad snö det kom ner inatt, och det är vackert. Men vad kallt det blev  .. brrrr .. Kunde det inte få vara vitt på backen och bara lite kallt, och gärna att solen visar sig. Drömma kan man alltid ..   Annars har det inte hänt något. Fick då ...

Ovido - Quiz & Flashcards