Alla inlägg den 5 augusti 2007

Av Leila - 5 augusti 2007 21:36


Tjejsnack

Veckans frågor kommer ifrån Tove



1. Har du körkort och hur länge har du haft det? Om inte, ska/vill du ta? Motivera!
Oj, vad tiden går. Jag har haft det i 20 år. Om jag inte skulle ha ett, skulle nog jag försöka mig på att ta ett. Det ger åtminstone mig frihet, som bor på landet.

2. Äger du en bil, vilket märke? Om inte, skulle du vilja ha en bil om du hade körkort? Motivera!
Klart man skulle vilja ha en egen bil. Nu har vi en i familjen, och den måste man samsas om.

3. Vilken är din favoritbil? Motivera!
Morris Minor 1000. Kan inte rå för det, men de små "hundkojorna" är bara för goa att köra.

4. På vilka sätt tar du dig oftast fram?
Med bil eller buss. Fast cykel kan ju också gå, om det inte är för långt dit jag ska.

5. Vilka fordon har du åkt/skulle vilja åka? (Ex. bil, båt, buss, flyg, spårvagn osv...)
Jag har åkt bil, båt, buss, tåg och motorcykel.

Ovido - Quiz & Flashcards