Alla inlägg den 26 november 2008

Av Leila - 26 november 2008 22:59


Våran Platon passade på att smita ut igår, när mellan grabben inte stängt dörren ordentligt. Fast enligt honom så var dörren riktigt stängd. Men Platon har ingen möjlighet att hoppa upp och få ner dörrhantaget, samtidigt som han skjuter upp dörren. Den är ganska trög.


Vi hade varit och handlat och kom hem ca 10 minuter efter det att grabben kom hem. Så vi var alla ute och letade. Jag med hemska bilder av en överkörd hund som log i diket. Det tog ungefär 10 minuter innan jag hittade honom. Han blev så glad när jag ropade, så han kom som en raket skjuten ur en kanon. Vem vet, han kanske letade efter matte. Han har haft tur, för han hade sprungit över en ganska trafikerad väg. Det är en 70 väg, men det är inte många som håller den hastigheten.


Jag skulle baka saffransbullar härom dagen på jobbet, men det blir ju aldrig som man planerar. Få se om jag hinner med det imorgon. Ska i alla fall göra massor av godis. Vi ska ha julhandel i byn på lördag, där vi ska sälja godiset. Så jag får hoppas på att det blir bra. Undrar förresten varför man säger julhandel. Det är ju bara advent, så jag skulle nog kalla det adventshandel istället.


Nu ska jag krypa ner i sängen och sova. Ha det så gott till nästa gång.

kramarfrånensomgäsparstort

Presentation

Omröstning

Brukar du ge nyårslöften.
 Ja och jag försöker hålla dem.
 Ja, men jag håller dem inte.
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards