Direktlänk till inlägg 8 augusti 2007

Vi har blivit med båt

Av Leila - 8 augusti 2007 23:11


Så har då min kära man köpt en båt. Han är så lycklig.

Men inte jag ... Nä, inte så att jag missunnar honom den, utan för jag är rädd att åka båt. Vet inte varför, men djupt vatten skrämmer skiten ur mig.

Tror jag varit häxa i ett tidigare liv. De kastade mig i vattnet för att se om jag flöt. Sen brände mig på bål .... för jag är livrädd elden också.


Visst har det varit härligt med sol och värme igen. Hoppas bara det inte är slut redan. Vi fick svarta moln här idag, och det var varmt och kvavt. Lite duggregn kom det, men sen försvann molnen igen mot kvällen.

 
 
Ruth

Ruth

9 augusti 2007 00:23

Får gratulera till ett framtida båtliv ! Jag är född i fiskarnas tecken, men ack så rädd för det djupa vattnet, vet jag att jag inte når botten så kan jag kräkas. Åskan som skulle bli i dag slapp jag gudsjelov, fasade för den. Har inte hört åska i sommar, helt ofattbart, men underbart !

http://bernamis.bloggagratis.se/

 
Jenn

Jenn

9 augusti 2007 10:54

Gratulerer med båt..synd du er redd for vatten da Leila,ellers kunne du sikkert hatt mye glede av den.Jeg har ikke vett på å være redd for vatten,men elden derimot har jeg stor respekt for.
Bedre vær her og nå,men akk så kvavt..sommeren kom sent i år..
Ha en fin dag.Kram

http://jenn.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

9 augusti 2007 17:45

Grattis Vännen!
Har precis kommit in från sjön...Var såå härligt, vi fick 2 abborrar och en mört.
Och nu ska Johan ut lite själv...
Jag vet hur det känns... jag var lika dan i början. Jag ville inte åka längre ut en jag bottnade...Men vi tog det försiktigt och var mest intill land fast vi satt i boten..Måste sätt roligt ut.. Sedan övervann jag den rädslan och idag går det bra. Hoppas att du vänjer dig, ta det bara i din egna takt och man ska ha respekt för eld och vatten.... du har inte varit någon häxa i ditt tidigare liv....skratt... Du har varit pixel drottning och är det fortfarande...Kram på dig ..Camilla.

http://www.minvovve.bloggagratis.se

 
Annetteh

Annetteh

11 augusti 2007 09:30

Godmorgon Leila! Jag förstår precis hur du känner dig angående båtar! Jag är precis likadan. Min mans stora intresse är ju båtar och jag har försökt att gilla det också men det går bara inte. Jag känner mig bara stressad! Först ska man ju gå i och vilken fot ska man sätta i först då??? Sen gungar det ju så man inte kan hålla balansen! När barnen var små fick de inte röra sig i båten, helst hade jag velat binda fast dem säkert nån stans! När de blev lite större ville de inte att jag skulle följa med; "Det är inget kul när mamma är med för vi får ju inte göra nåt kul alls då" Första och sista gången jag sov i en fritidsbåt låg jag bara och tänkte på att det är bara ett tunt plåtlager som skiljer mig från det djupa havet! Hu vilken obehaglig känsla! Stora båtar är ok, om jag får hytt ovanför vattenytan. Läste Camillas kommentar och det kanske är en bra ide, att börja på grunt vatten och sedan sakta gå längre och längre ut. Det är säkert en härlig känsla när man vågar!
Här är det mulet och risk för åska enligt prognosen. Ska ge mig ut iallfall idag ska bara morna mig lite först.
Ha en trevlig helg!
Kram

http://annetteh.bloggagratis.se

 
Maggan

Maggan

11 augusti 2007 20:10

Tyvärr vet jag inte hur du känner dej... jag har aldrig varit rädd för vatten och älskar detta element! Kan stå länge vid forsar och bara njuta, sitta i en båt ute på en bottenlös tjärn eller i en segelbåt och man kryssar fram. Men du ska se att det känns bättre när du vänjer dej.
Kram kram

http://stickatovirkat.blogspot.com

 
Niina

Niina

12 augusti 2007 13:07

Nämen hej! Kul att hitta din blogg såhär på en söndagseftermiddag när regnet faller och värmen trycker. Hoppas att du har det bra. Vi mår bara finfint.
Hoppas att det inte blir för jobbigt med båtlivet. Har samma olustiga känsla för mörker...men troligen är detta grundad på att jag inte ser så bra när det är mörkt.
Sköt om dig! Kram!!

http://niinas.blogspot.com

 
Anita

Anita

12 augusti 2007 19:25

Hej vännen!
Jaså du är rädd för att åka båt. Vad synd. Skaffa dej en bra flytväst så har du en säkerhet mot det där att drunkna. c",) Nej, men jag menar det. Du känner dej tryggare. Och följ bara med när det är lugn sjö. En såndär solig, vindstilla dag, så ska du se att du kan lära dej tycka om att vara på sjön. Jag vet vad du genomlider för jag har själv varit vattenrädd. Nu vill jag inget annat än att vara på sjön i båten. Så det kan bli va? :o)
Må så gott.
Stor kram från Anita

http://anita.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leila - 30 december 2008 23:37

  Tänk att det är snart slut på detta år. När jag sitter här och tänker efter vad som hänt och vad man har gjort, så blir man förvånad över vad mycket man hinner med. Fast det känns ändå inte så  . Ibland har ju dagarna släpat sig fram, t ex när man ...

Av Leila - 30 november 2008 22:55

    I lördags kväll, så stack våran Christoffer till sin kompis. De skulle kolla lite filmer och åkte in till stan för att köpa godis. Samtidigt så skjutsade de in kompisar som skulle gå på hotellet. Det är Christoffers kompis som har körkort, han to...

Av Leila - 26 november 2008 22:59

  Våran Platon passade på att smita ut igår, när mellan grabben inte stängt dörren ordentligt. Fast enligt honom så var dörren riktigt stängd. Men Platon har ingen möjlighet att hoppa upp och få ner dörrhantaget, samtidigt som han skjuter upp dörren....

Av Leila - 24 november 2008 22:53

    Sitter här och hör hur det viner ute. Vad fort det kommer. För några timmar sedan var det i princip vindstilla. Hatar blåsten. Känner mig så liten och värnlös när det blåser mycket. När det är storm alltså. Lite blåst går an men inte dessa vinter...

Av Leila - 23 november 2008 01:04

    Tänk vad snö det kom ner inatt, och det är vackert. Men vad kallt det blev  .. brrrr .. Kunde det inte få vara vitt på backen och bara lite kallt, och gärna att solen visar sig. Drömma kan man alltid ..   Annars har det inte hänt något. Fick då ...

Ovido - Quiz & Flashcards