Direktlänk till inlägg 13 augusti 2007

Idag blev vi hundägare

Av Leila - 13 augusti 2007 22:08


Tänk att vi har blivit med hund igen ...  ..... Trodde inte det. Det är så att vi har haft Leonberger, och när de gick till hundhimlen så sa vi inga flera hundar.

Men vem kan motstå den här lilla krabaten som sitter i knä på min yngsta son Christian



Han heter Charlie och är en blandras mellan Cocker spaniel och King Charles Cavalier. Han kommer att bli i en för mig bra storlek. Kan ha honom i knäet när jag ska klippa klorna t ex. Slipper sitta på huk och inte kunna gå efteråt.


Våran katt Noname var väldigt nyfiken på honom. Noname är 4 månader.



Samtidigt som de är rädda för varann, så var de tvungna att springa efter varann.



De kommer nog att bli bra kompisar tror jag ...

 
 
Susan

Susan

14 augusti 2007 05:30

GRATTIS!!!!!! Åhhh jag kan inte fatta det :O))) Tänk vilken överaskning man får här när man kommer hem. Oj, oj oj. Jag är sååå glad för din skull Leila. Jätteglad.
Tänk va roligt. Ja, jobbigt ännu så klart. Men du går väl i ett "nyförälskat" rus antar jag. Och så en ny kisse också. Hur mycket har vi missat här nu *skratt* Jag förstod av ditt brev att det var nåt speciellt,jag va tvungen att skynda hit.
Jetlagen gör att jag inte kunnat sova på hela natten, men nu är klockan 05:30 och jag tror jag ska prova att lägga huvudet på kudden. Lova nu att uppdatera med bilder och berättelser om dom små, så fort dom ligger still och sove *ler* Igen, jättegrattis!

http://susan.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

14 augusti 2007 09:27

Nææ..åå så søte,grattis grattis:))
For sju år siden forlorade jeg min hund og sa aldri mer,sorgen var for stor.Nå har jeg en som snart er fem år:))
Å ha djur er nesten som å ha barn,man blir jo så glad i dem.
Lycke til videre med de fine djurene dine,håper å se mange kort på dem:)))
Kram.

http://jenn.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

14 augusti 2007 09:54

Hej vännen!
Men åh, lycko er. En valp! Så söööt. Grattis. Ja, vad mer kan man säga? Lycka till med den lille. Ska bli kul att läsa hur han utvecklas.
Kramis från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

14 augusti 2007 15:26

Åhh,ett stort Grattis Leila.. Tänk först båten...skratt... sedan den gooa vovven...Och katten ...men såå söt... Förstår att du är lycklig...En stor kramis...Camilla

http://minvovve.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

14 augusti 2007 16:30

Grattis till nya familjetillskottet, så underbart söt, den söta lilla kattungen har ni också, blir grön av avund, skulle själv gärna vilja ha ett sådant sällskap i huset sedan vi nu är ensamma i huset Ove och jag då Andreas dragit iväg till Irland i våras! Önskar er en riktigt skön sensommar med både båt och de små gullisarna!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Berit

Berit

16 augusti 2007 19:30

Hejsan Leila!
Grattis till vovven och tänk nästan samtidigt med våran Hugo. Jo, mycket jobb är det valptiden, men det är det värt även om vårat hus just nu inte är sig riktigt likt:-).Vi har grindar lite varstans för han är en riktig liten rackare på att hitta på nya hyss.Barnbarnet William har varit här och busat idag och vi är ganska så loja nu maken och jag kan man säga:-). Måste nog skaffa en sån här blogg, men tyckte det verkade så krångligt att lägga in bilder och bakgrunder. Får väl testa igen, jag har alltid för bråttom med allt.Ser framemot mallkursen igen i September. Ha det så gott!
Kramisar
Berit

http://beritbj.se

 
Maggan

Maggan

16 augusti 2007 19:41

Meeen vilken sötnos!!! Jag kan nästan känna valpdoften genom skärmen ;) Spaniels är trevliga hundar! Har haft en cocker och har en Engelsk Springer nu. Alltid glada och trevliga. Ser fram emot fler bilder av raringen ;)

http://stickatovirkat.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leila - 30 december 2008 23:37

  Tänk att det är snart slut på detta år. När jag sitter här och tänker efter vad som hänt och vad man har gjort, så blir man förvånad över vad mycket man hinner med. Fast det känns ändå inte så  . Ibland har ju dagarna släpat sig fram, t ex när man ...

Av Leila - 30 november 2008 22:55

    I lördags kväll, så stack våran Christoffer till sin kompis. De skulle kolla lite filmer och åkte in till stan för att köpa godis. Samtidigt så skjutsade de in kompisar som skulle gå på hotellet. Det är Christoffers kompis som har körkort, han to...

Av Leila - 26 november 2008 22:59

  Våran Platon passade på att smita ut igår, när mellan grabben inte stängt dörren ordentligt. Fast enligt honom så var dörren riktigt stängd. Men Platon har ingen möjlighet att hoppa upp och få ner dörrhantaget, samtidigt som han skjuter upp dörren....

Av Leila - 24 november 2008 22:53

    Sitter här och hör hur det viner ute. Vad fort det kommer. För några timmar sedan var det i princip vindstilla. Hatar blåsten. Känner mig så liten och värnlös när det blåser mycket. När det är storm alltså. Lite blåst går an men inte dessa vinter...

Av Leila - 23 november 2008 01:04

    Tänk vad snö det kom ner inatt, och det är vackert. Men vad kallt det blev  .. brrrr .. Kunde det inte få vara vitt på backen och bara lite kallt, och gärna att solen visar sig. Drömma kan man alltid ..   Annars har det inte hänt något. Fick då ...

Ovido - Quiz & Flashcards