Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

Jag blir så arg och ledsen

Av Leila - 17 augusti 2007 07:46


Igår var jag och gubben min ute och rastade Charlie på gården.

Vi bor alldeles vid en 70 km väg. De flesta kör lagligt, men det finns de som inte vet hur man lättar på gasen. Nu tänker jag inte på det som är så vanligt ... att man kör lite mera än tillåten hastighet. Det gör jag själv ibland också.

Men här finns timmerbilar som kör nästan 90 km på den här rätt krockiga vägen, när ungar ska gå till skolan. De har fått hoppa i diket många gånger p g a det.

Tillbaka till igår kväll .... när vi ska gå in hör man en bil komma. Sen hör man hur den bromsar och så en smäll. Nu förväntar man sig att bilen ska stanna .... nix, den här la i en lägre växel och försvann fort som tusan.

Men vi springer ut för att se vad det var som blivit påkört, för det förstod vi direkt att det var. Och det hördes att det inte var en katt.

Grannen har en pudel och vi hade en halvtimme tidigare pratat med dem, så vi blev iskalla. Tänk om det var hunden eller någon som var ute och rastade någon hund.

Vi pustar ut när vi ser att det inte finns något på vägen.

Grannen kommer också ut, för de hade sett vad som blivit påkört. Det var ett rådjur. Så vi börjar sökandet, för vi såg inget springa över åkern. Vi hittade stackarn som inte kunde springa. Troligen krossad i bakändan.

Att se in i ögonen på rådjursbocken fick mig att snyfta ... stackarn .... Han såg så rädd ut och funderade också på vad det var som hänt honom. Hoppas att chocken gjorde så han inte hade ont.

Vi ringde 112 och det kom en jägare och gjorde pinan kort för bocken.

Men jag är ledsen och riktigt förbannad. Hur kan man bara köra vidare och inte kolla hur det gick för djuret man kört på. Hur kall och hjärtlös kan folk bli. Om inte grannen sett vad det var, så kanske vi inte hade hittat honom, för Örjan och jag visst inte vad vi skulle leta efter. Då hade kraken fått ligga där och självdö .... och hur lång tid kunde det ha tagit.

 
 
Lena

Lena

17 augusti 2007 08:18

Jag blir bedrövad när jag läser om hur vårdslösa och kalla folk ibland kan vara, stackars rådjur och stackars er som behövde uppleva det, tyvärr händer sånt här alltför ofta!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

17 augusti 2007 09:34

...snyft...Får en tår i ögat när jag läser detta...Nä, somliga skulle få plågas med sitt dåliga samvete när dom smiter...Inte kan man undgå att märka sådant...Stackars rådjur som fick uppleva detta, och er som hittade det. Tur att pinan blev till ett slut för den...
Önskar dig och Charlie en bra dag...
Kramis Camilla.

http://minvovve.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

18 augusti 2007 19:37

Uff,stakkars djur:(
Vi bor og ved en veg der det 70 sone,og utrolig mange kjører som de har betalt for det..140 på vegen her oppe kjører de ofte,man kan blir like forvåna hver gang.
Min store skrekk er at de kjører i hjel en unge eller et djur her oppe,rådjur kjørs i hjel titt som tett:(

http://jenn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leila - 30 december 2008 23:37

  Tänk att det är snart slut på detta år. När jag sitter här och tänker efter vad som hänt och vad man har gjort, så blir man förvånad över vad mycket man hinner med. Fast det känns ändå inte så  . Ibland har ju dagarna släpat sig fram, t ex när man ...

Av Leila - 30 november 2008 22:55

    I lördags kväll, så stack våran Christoffer till sin kompis. De skulle kolla lite filmer och åkte in till stan för att köpa godis. Samtidigt så skjutsade de in kompisar som skulle gå på hotellet. Det är Christoffers kompis som har körkort, han to...

Av Leila - 26 november 2008 22:59

  Våran Platon passade på att smita ut igår, när mellan grabben inte stängt dörren ordentligt. Fast enligt honom så var dörren riktigt stängd. Men Platon har ingen möjlighet att hoppa upp och få ner dörrhantaget, samtidigt som han skjuter upp dörren....

Av Leila - 24 november 2008 22:53

    Sitter här och hör hur det viner ute. Vad fort det kommer. För några timmar sedan var det i princip vindstilla. Hatar blåsten. Känner mig så liten och värnlös när det blåser mycket. När det är storm alltså. Lite blåst går an men inte dessa vinter...

Av Leila - 23 november 2008 01:04

    Tänk vad snö det kom ner inatt, och det är vackert. Men vad kallt det blev  .. brrrr .. Kunde det inte få vara vitt på backen och bara lite kallt, och gärna att solen visar sig. Drömma kan man alltid ..   Annars har det inte hänt något. Fick då ...

Ovido - Quiz & Flashcards