Direktlänk till inlägg 28 augusti 2007

Va f...n

Av Leila - 28 augusti 2007 13:54


Var tog solen och värmen vägen? Här är så jäkla kallt och blåsigt, så man vill helst inte gå ut. Tog fram min favorit, Duffel, ur skåpet och inte ens den värmde.

Men man måste ut ...... brrrr .... För Charlie måste ut. Men även han vill stanna inne. Tycker inte om när det blåser så förskräckligt. Det slår och smäller runt omkring, så han får inte någon ro att uträtta det vi går ut för. Men han vänjer sig väl han med ...  ...


En av hans favoritlekar är att smyga på hönsen



Vet inte vem som är nyfiken på vem ..   ... Men han får nog lära sig att smyga bättre, om han ska bli osedd .. fniss ..

 En annan rolig lek är att försöka brottas med fotbollen



Och så vill han ju gärna bita i den. Men hans mun räcker inte till. Kul har han i alla fall.


Härom dagen, närmare bestämt söndag eftermiddag, beslöt Örjan och jag att vi skulle åka till Ängelsberg. Det ligger ungefär 2 mil härifrån. Vi brukar åka MC igenom där, men aldrig stannat för att se oss omkring. Det är otroligt vackert. Så nu tänkte vi att en promenad där skulle vara givande. Något som hade varit otänkbart för Örjan för bara några månader sen. Tänk, vad han blivit sportig ... skratt ..


Vi gick i Konstparken. Där fanns mycket fint att titta på. Bl a denna pyramid av spegelglas.



Jo, det är jag som sitter där och försöker gömma mig ...  ...

Sedan gick vi vidare och då får jag se mitt drömhus ....



Wow .. vad jag gillar den här typen av arkitektur. Tänk vad många härliga vinklar och vrån. Men antagligen blir aldrig det här huset till salu under min livstid .. suck ... Så vackert det låg med utsikt över vatten.

Världens äldsta bevarade oljeraffinaderi finns här. Det ligger ute på Oljeön.

Ängelsbergs bruk finns med på Unescos världsarvslista. Det ni ... skratt ... Så det finns mycket att titta på när man väl är här.

Så när vi kom hem var vi rätt så trötta, men nöjda med våran tur.

 
 
Lena

Lena

29 augusti 2007 08:10

Ja visst har det blivit höst så här från ena dagen till den andra, själv tycker jag det är ganska skönt med den friskare luften, var så himla varmt och fuktigt förra veckan! Fina bilder du lagt in, både på det lilla charmtrollet och från ditt besök i Engelsberg, var där förra sommaren och det fanns ju hur mycket som helst att titta på men skulpturparken missade vi då så det blir till att göra ett nytt besök där! Önskar dig en riktigt bra dag!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

29 augusti 2007 10:26

Ja nå er det høst,og det er på en måte bra men samtidig vemodig..hver sin årstid har sin sjarm:))
Sjarmetrollet ditt tar nok snart knekken på ballen*ler*De vokser så fort så..han her har biti hull i alle ballene sine,er visst om å gjøre det på kortere tid varje gang-hehe.
Drømmehuset ditt var knallstilig,men tenk å holde det rent da:))
Ha en fin dag Leila.
Kram.

http://jenn.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

29 augusti 2007 21:29

Hej vännen!
Tack för alla uppmuntrande ord i min blogg.
Kul att du hälsar på.
Tack för titten på alla fina bilder du har tagit. Det där huset... gillar jag också. Tänk att få bo där vid vattnet. :o)
Och lilla gullevalpen. Han är ju ljuvlig.
Är det era höns? Har en kompis som samlar på sådana, så hon har massor. Hi hi.
Var rädd om dej.
Stor kram från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Solglimt

Solglimt

31 augusti 2007 00:38

Hejsan Leila!
Åhhh en så söt liten kille, stora tassar och sylvassa tänder kan jag tänka mig. Så trevligt att du kom på besök hos mig. Håller med dig om att huset är vackert, lite slott över det hela med tinnar och torn. Ha en riktigt bra fredag och en skön helg.

Varm kram
Katarina Solglimt

http://solglimts.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leila - 30 december 2008 23:37

  Tänk att det är snart slut på detta år. När jag sitter här och tänker efter vad som hänt och vad man har gjort, så blir man förvånad över vad mycket man hinner med. Fast det känns ändå inte så  . Ibland har ju dagarna släpat sig fram, t ex när man ...

Av Leila - 30 november 2008 22:55

    I lördags kväll, så stack våran Christoffer till sin kompis. De skulle kolla lite filmer och åkte in till stan för att köpa godis. Samtidigt så skjutsade de in kompisar som skulle gå på hotellet. Det är Christoffers kompis som har körkort, han to...

Av Leila - 26 november 2008 22:59

  Våran Platon passade på att smita ut igår, när mellan grabben inte stängt dörren ordentligt. Fast enligt honom så var dörren riktigt stängd. Men Platon har ingen möjlighet att hoppa upp och få ner dörrhantaget, samtidigt som han skjuter upp dörren....

Av Leila - 24 november 2008 22:53

    Sitter här och hör hur det viner ute. Vad fort det kommer. För några timmar sedan var det i princip vindstilla. Hatar blåsten. Känner mig så liten och värnlös när det blåser mycket. När det är storm alltså. Lite blåst går an men inte dessa vinter...

Av Leila - 23 november 2008 01:04

    Tänk vad snö det kom ner inatt, och det är vackert. Men vad kallt det blev  .. brrrr .. Kunde det inte få vara vitt på backen och bara lite kallt, och gärna att solen visar sig. Drömma kan man alltid ..   Annars har det inte hänt något. Fick då ...

Ovido - Quiz & Flashcards