Alla inlägg den 30 mars 2007

Av Leila - 30 mars 2007 13:13

Fortfarande fint väder. Lite kyligare idag, men solen skiner. Blir så glad av att se solen.Kortet är taget i förrgår när vi var på promenad. Vi bor i ett naturskönt område som heter Svartådalen. Just här där vi bor så ligger Nötmyran. Nu under våren så brukar det vara massor av fåglar här. Det kan vara Kanada gäss, svanar och Tranor. Ja, det brukar vara det, fast inte när man kommer ihåg att ta med sig kameran .. skratt ...Den här veckan har jag varit mest ute. Vi (min man och jag) har tagit promenader och även cykelturer. *skratt* .. två stycken. Men det är mycket för mig som inte har cyklat på 23 år ungefär. Så 7 km är fruktansvärt långt, när man har ovana ben för det. Har tänkt blivit lite mera nyttig nu när man levt halva livet. Har ju förnärvarande rökuppehåll (som jag hoppas håller i sig hela livet) och så börjar jag tänka på vad jag äter. Har aldrig gjort det förut. Jag har tillhört den lyckliga skaran som har kunnat vräka i sig av allt gott, utan att det har synats. Men nu ... ja, nu börjar det synas .. skratt .. Nä, jag har inget emot det, för jag har varit för mager. Har alltid önskat mig en 5-10kg mera i vikt. Nu har jag fått 8kg och jag är så lycklig. Men nu kommer ju det här med att det bör inte bli mera. Så då får man börja bli nyttig och tänka på vad man äter. Motion är ju inte heller dumt då.Så om jag sammarfatar allt. Jag har fått min viktökning, motion och nyttigt tänkande. Den stora bonusen är att jag lyckas hålla mig borta från cigaretterna.

Ovido - Quiz & Flashcards