Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Leila - 10 januari 2008 23:27


Usch .... vilket jäkla väder. Först kommer det snö, som man blir glad för. Men säg den lycka som varar. Nu kommer snöblask och all snö är nästan borta ...  ... Och så blev det mörkt igen. Fy bubblan.


Men min lilla goa Charlie bryr sig inte. Han springer lika gärna i snö som att plaska runt i vattenpölarna. Vi lyckades få honom stilla i ett par sekunder häromdagen så vi fick ett kort på han. Visst är han söt ..  ..



Han är inte nykammad, men ärligt ... så ser man ingen skillnad .. skratt ... Han blir 7 månader nu på tisdag. Tänk vad tiden går.


Vi matar alltid fåglarna på vintern. Det är så rofyllt att sitta och titta på alla fåglar som kommer hit och äter. I år så har vi även haft en liten Hackspett och så den stora Hackspetten. Det var kul, för det är inte ofta jag ser den annars. Men vi fick en annorlunda gäst häromdagen. Det första jag tänkte på var att det var en underlat. Men naturligtvis är det inte det. Vi hann få ett kort på den.



Usch den bilden var inte så bra sparad. Men man ser förhoppningsvis ändå vad det är. Är det någon som vet vad det är för fågel? Skulle vara så kul att få reda på det. Jag älskar att titta på dem och ge dem foder, men någon fågelkännare är jag inte.


Ha det gott till nästa gång och var rädd om dig. Tänk på att du lever bara en gång.



Ovido - Quiz & Flashcards