Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Leila - 24 januari 2008 23:47


Vill visa ett kort jag fick idag på posten



Det är min vän Camilla som gjort det för till min födelsedag. Nu är det inte så bra inscannat. Den högra sidan ska ha samma ljushet som vänster sida. Jag bara älskar sådan här scrapbook kort.


Nu har man blivit 1 år äldre. Och det tycker jag inte är dumt. Undrar om det är bara jag som trivs med att bli äldre. Har inga ålders komplex. Rynkorna som kommer så fint runt ögon och mun, är ju bara bevis på visdom. För tänk vad mycket man lärt sig under åren. Det var en liten pojke som sa till sin mormor att hennes rynkor var som solstrålar. Han tyckte att hon såg mycket gladare ut.


Min arbetsträning går bra. Det känns så bra att få göra något vettigt. Jag är ju på församlingsgården här i byn. Ingen resväg, utan gångavstånd. Tar nästan 10 min. Mina arbetsuppgifter varierar. Ibland är det matlagning eller bak. Eller så kan man få städa lite, eller sitta framför en dator. Stämningen är trevlig och alla hjälps åt. Så borde varje arbetsplats vara.


Igår snöade det minsann. Idag så sken solen så härligt, och snön försvann nästan helt. Denna vinter är inte som någon vinter som jag kan komma ihåg. Det ger mig lite gåshud faktiskt. Hur ska det bli för mina barn och barnbarn. Det sägs ju att även en annan kommer att hinna med och få känna av klimatförändringar. Oroande .......

Ovido - Quiz & Flashcards