Direktlänk till inlägg 12 mars 2007

Är våren på väg?

Av Leila - 12 mars 2007 15:17

7 grader och sol klockan 8.00Det var riktigt härligt att ta sig en promenad imorse. Även om den straffar sig lite senare under dagen. Mina ben tycker inte om att gå. De kan protestera vilt ibland, men det skiter jag i vissa dagar .. skratt .. Det känns skönt i själen i alla fall. På våran promenad (gubben var med) så såg vi Kanadagäss. Tänk .. kommer de med vår tro .. suck .. vore väl härligt i så fall. Och så mötte vi en kvinna som plockat med sig en "bukett" med vide. Man såg de vita tassarna och det är så vackert på den kala kvisten. Har alltid älskat det enkla.Idag känner jag mig röksugen. Usch .. Kan det vara så att det inte finns något kvar av Zyban i kroppen längre. Slutade med dem för tre veckor sedan. Helt plötsligt så blir jag rädd. Rädd för att trilla dit igen. Fast, den här gången har jag ju inte haft det där jätte jobbiga i början, så det kanske går bra nu att kämpa emot. Man har ju krafterna kvar så att säga.

 
 
Anita

Anita

12 mars 2007 22:06

Hej kära Leila!
Vad duktig du är som bestämt dej för att sluta röka. Jag har också gått igenom det. För sådär 20 år sedan. :o) Det tog tid men det gick. Beröm dej själv för varje dag som går. Och ger den gärna en liten belöning. En klapp på kinden och säg -Vad skönt att vara rökfri! Ja eller hitta på nåt själv vetja. Mitt förslag var nog inte så bra.
Penséer kanske? De finns snart att köpa.
Må så gott och sköt om dej.
Kramis från den blå

http://anita.bloggargratis.se

 
Ingen bild

En syster

13 mars 2007 19:48

Kramis...fniss...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leila - 30 december 2008 23:37

  Tänk att det är snart slut på detta år. När jag sitter här och tänker efter vad som hänt och vad man har gjort, så blir man förvånad över vad mycket man hinner med. Fast det känns ändå inte så  . Ibland har ju dagarna släpat sig fram, t ex när man ...

Av Leila - 30 november 2008 22:55

    I lördags kväll, så stack våran Christoffer till sin kompis. De skulle kolla lite filmer och åkte in till stan för att köpa godis. Samtidigt så skjutsade de in kompisar som skulle gå på hotellet. Det är Christoffers kompis som har körkort, han to...

Av Leila - 26 november 2008 22:59

  Våran Platon passade på att smita ut igår, när mellan grabben inte stängt dörren ordentligt. Fast enligt honom så var dörren riktigt stängd. Men Platon har ingen möjlighet att hoppa upp och få ner dörrhantaget, samtidigt som han skjuter upp dörren....

Av Leila - 24 november 2008 22:53

    Sitter här och hör hur det viner ute. Vad fort det kommer. För några timmar sedan var det i princip vindstilla. Hatar blåsten. Känner mig så liten och värnlös när det blåser mycket. När det är storm alltså. Lite blåst går an men inte dessa vinter...

Av Leila - 23 november 2008 01:04

    Tänk vad snö det kom ner inatt, och det är vackert. Men vad kallt det blev  .. brrrr .. Kunde det inte få vara vitt på backen och bara lite kallt, och gärna att solen visar sig. Drömma kan man alltid ..   Annars har det inte hänt något. Fick då ...

Ovido - Quiz & Flashcards