Alla inlägg den 5 juli 2007

Av Leila - 5 juli 2007 23:03

Jag känner mig så pigg, så jag blir riktigt förvånad ... :-) .. Det var några år sedan sist. Så nu vill jag göra många saker och då blir det kaos ... för jag vet inte riktigt var jag ska börja .. skratt .. Tiden framför datorn har tyvärr blivit ytterst liten, och det kanske en del skulle tycka va bra, men inte jag. Jag har så många projekt igång där också som jag vill få klart.


Idag var vi till Norberg. Det har varit lite olika aktiviteter under veckan. Gubben och jag tänkte ta tillfället att få höra lite om släktforskning. Båda blev vi intresserade att forska själva. Örjan har redan sitt släktträd på pappans sida klart (eller så långt det går), tack vare en kusins fru som håller på med släktforskning. Men han skulle vilja ha lite på sin mammas sida. Jag har bara lite på mammas sida. Så jag skulle vilja veta lite på pappas sida. Tyvärr hade jag inte så stor kontakt med honom, eftersom han och mamma gick skilda vägar när jag var liten.


Så efter släktforskningen så fick vi för oss att vi skulle titta på Thorshammar. Det var en metallverkstad och mässingsgjuteri under 100 år. Det är så otroligt intressant att lyssna på sådana historier. Att det är gammalt aktiebolag ... Det blev det 1876. Ska visst vara ett av Västmanlands äldsta eller om det var det äldsta aktiebolaget.

Verkstaden ser precis så ut som när den stannade. Det har alltså inte städats bort något på arbetsbänkar eller bord. Lite rörigt, men det sa väldigt mycket också. 

Här är en bild som vi tog utanför idag

Presentation

Omröstning

Brukar du ge nyårslöften.
 Ja och jag försöker hålla dem.
 Ja, men jag håller dem inte.
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards