Alla inlägg den 22 juli 2007

Av Leila - 22 juli 2007 23:54


Tänk vad mycket man kan hitta om man vill. Längst in i ladan har vi några gamla hästkärror och en gammal såmaskin. I alla dessa år som vi bott här, har jag velat dra fram dem och använda dem på något vis. Jag gillar gamla saker. Varför ska de stå undangömda?


Nu har det då äntligen hänt. Vi har fixat en. Den var inte mycket att göra åt, mera än att måla på den.



Till nästa sommar ska jag föröka hitta minst 2 mjölkkannor (50-liters) att placera uppepå flaket, eller vad man nu ska kalla det. Sen har vi sådana där gamla jutesäckar. Ett par ska vi fylla med halm. De ska också stå där. Sen blir det lite blommor. Typ Lobelia (vet inte om det blev rätt stavat) och någon högre växt. Jag tror det kommer att bli superbra.

Så om någon vet var man kan hitta mjölkkannor, så blir jag så glad.


Dagen har varit solig med mycket moln. En för mig perfekt dag. Fast nu ska det bli regn igen enligt SMHI. Men de har ljugit förr. Men har de rätt, så får min gubbe ledigt ..  ... Han slipper hjälpa mig med mina idéer en dag i alla fall.

Presentation

Omröstning

Brukar du ge nyårslöften.
 Ja och jag försöker hålla dem.
 Ja, men jag håller dem inte.
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards